Systém je založený na snímaní ŠPZ pomocou kamery umiestnenej pred vjazdom do objektu. V databáze sú uložené ŠPZ vozidiel, ktoré majú povolený vjazd. Tieto vozidlá budú po vyhodnotení do objektu vpustené automaticky. Kamera je vybavená IR prisvietením pre lepšiu rozlišovaciu schopnosť v šere, hmle a pod. Jeden signál z kamery je vedený do vrátnice, kde je pre jeho spracovanie vyčlenená samostatná pracovná stanica. Druhý signál je pre ovládanie závory. Napájanie IR prisvietenia aj kamery je z trafa, ktoré je umiestnené v blízkosti kamery.
SYSTÉM ROZPOZNÁVANIA A DETEKCIE ŠPZ JE VEĽMI SOFISTIKOVANÝ A MÁ NASLEDUJÚCE HLAVNÉ PREDNOSTI:
- unikátny rozpoznávaci pomer (medzi 98 – 99 percentami – štatistický údaj závislý na ďalších faktoroch)
- veľmi vysoký výkon (rýchlosť detekcie a rozpoznávania)
- schopnosť kontroly gramatiky
- podpora nerozpoznaných znakov (na špinavých, prasknutých alebo inak poškodených ŠPZ)
- podpora dekoratívneho tvaru ŠPZ (medzery, pomlčky)
- stála aktualizácia existujúcich a príprava nových národných systémov ŠPZ
- podpora iných ako národných systémov značiek (napr. označovania nebezpečných nákladov – TDG)
- možnosť tvorby zoznamov povolených a zakázaných ŠPZ pre zlepšenie možností udalostného riadenia